Spawalnia

Przed uruchomieniem produkcji każdego nowego modelu Spawalnia przechodziła kolejną modernizację. Przełomowym momentem w historii tego zakładu był rok 1977, kiedy w ramach przygotowań do rozpoczęcia montażu nadwozi Poloneza dokonano tu ogromnych - jak na czasy i możliwości - zmian. Zainstalowano bardzo wtedy nowoczesną, w pełni zrobotyzowaną linię "L", która stała się dumą fabryki. Kolejnymi przedsięwzięciami były instalacje nowych linii do zgrzewania nadwozi Lanosa, Matiza i Nubiry.

Najnowszą inwestycją było uruchomienie produkcji samochodu nowej generacji - Chevroleta Aveo. Zainstalowano tu odcinek w pełni automatycznej, zrobotyzowanej linii zgrzewania nadwozi.
Dzięki zmianom organizacyjnym wygospodarowano w Spawalni ok. 17 tys. m² wolnej powierzchni, przez przeniesienie produkcji większości drobnych elementów nadwozi, wykonywanych przeważnie na pojedynczych urządzeniach średniej i małej wielkości, do spółek FSO w Siedlcach i Ciechanowie. Linie zgrzewarek, które pozostały w Spawalni, również poddano gruntownej modernizacji.

Również w 1997 roku Zakład otrzymał najnowocześniejsze urządzenia do błyskawicznego pomiaru parametrów nadwozi firmy Carl Zeiss. We wrześniu 1999 zaadoptowano obiekt znajdujący się pomiędzy Spawalnią i Tłocznią i dołączono do zakładu Spawalni. Na powierzchni 7,5 tys. m², usytuowanej na poziomie 6 m zorganizowane są gniazda technologiczne, na których powstają podzespoły do produkcji kompletnych nadwozi Chevroleta. Część powierzchni Zakładu pozostaje wolna, przygotowywana pod nowe uruchomienia.

Proces technologiczny oparty jest na transporcie skidowym. Ostatecznie nadwozia trafiają na jedną z dwóch linii tzw. kompletacji, czyli uzupełniania w brakujące elementy oraz wykonywania operacji wykończeniowych i kontrolnych. Obecna zdolność produkcyjna linii wynosi 60 nadwozi na godzinę.

Nadwozia spawalnicze transportowane są przenośnikiem na kolejny zakład w cyklu: Lakiernię: